Julafton

väcktes redan kl halv 6 av mamma gick upp gjorde mig iordning lite snabbt och satt mig i bilen så började en 7 timmars lång bilresa upp till dalarna, hann även få med mig julstrumpan som hängde vid den öppna spisen som varje julafton.  I den kunde jag hitta nagellack, en bok, leggings ansiktsmask o lite så. Bilresan gick ganska snabbt då jag sov mesta dels av vägen.


När vi kom fram till Dalarna och Sundborn möttes vi av släkten på pappas sida, farfar, farmor, farbror och hans familj. Som vi inte träffat sedan i augusti. Två julfina söta kusiner, Lisa som fyller 3 år i april och Astrid som blev 2 månader denna dag. Så ni förstår nog att det blev full rulle när alla vi tio skulle bo tsm över julhelgen.  Får ju inte glömma att nämna att vi även möttes av en massa snö, strålande sol och 8-10 minusgrader, det perfekta julvädret vill säga.


Dagen fortsatte med att jag duschade och gjorde mig iordning och sedan kollade vi kalle anka allesammans och efter det var det bara att vänta på tomten, hihi. Som kom vid 5 tiden ungefär då va det dags för jul klapps utdelning som tog ett tag med tanke på hur fullt det var under granen av alla klappar.  Jag blev väldigt nöjd och fick nog nästan allt jag önskat mig. Visar bilder sedan tänkte jag. Efter klapparna var det dags att äta julmat, mumsigt även om jag nästan bara brukar äta köttbullarm korv o janssons, jag är inte så mkt sill o sånt. Resten av kvällen bestod av lek med kusiner, tv och sällskaps spel och massa choklad o annat gott Vid 11 tiden va jag och Elin så dumma att vi  hängde med farmor och mamma till kyrkan, usch de va sjukt segt. När vi sedan kom hem somnade jag gott.

Jag hoppas att ni hade en lika bra julafton som jag hade<3


   

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0